Wednesday, February 15, 2012

Messenger Bag for my Dearest Hubby..^_^

Assalamualaikum...
lama btul blog ni sy tinggalkan..bukan xdijengah..cme tiada mood utk mencatatkan apa2 disini kerana sibuk dgn beberapa perkara..harini sy nk amik kesempatan menyapu sawang2 yg dh mula melekat disini..hehehe..dah hampir kepenghujung bulan kedua dlm thn 2012...Alhamdulillah..Syiefa Collection mula dikenali dan menerima tempahan dari kenalan jauh dan dekat..:)..namun berita gembira yg diterima dari en.hubby penghujung tahun lepas benar2 membuatkan sy agak kelam kabut...syukur yang xterhingga apabila en.hubby mendapat offer utk bekerja diluar negara..dlm masa yg sme juga Syiefa Collection mula dihujani dgn pertnyaan tempahan...dan sy terpaksa melepaskan tempahan2 tersebut kerana ingin fokus pd persiapan penghijrahan en.hubby...dan sekarang..sy boleh merasa lega sedikit..kerana en.hubby telah pun selamat smpi kedestinasi dn hmpir sebulan memulakan tugas barunya...dan kesempatan ini sy gunakan utk berkongsi dgn anda semua..hasil2 kerja tgn sy yg blum smpt lg sy upload...harap anda semua mendapat inspirasi dr apa yg sy kongsikan disini..^_^..

made from fabric and felt for interlining...gnekan special stitches yg ada kat mesin je utk embelishment..nama tu letak sbb en.hubby sdr yg request..;)..

adjustable strap..ringnya tu amik dr strap beg2 free yg dh xpki lagi..hehehe..recycle je..;)..

extra big pocket di bhgn luar..fasten by using velcro only..;)..

with zipper..

two pocket inside

Tuesday, December 6, 2011

Pembukaan "Kedai Kain" online...

Asalamualaikum...
Kepada pengunjung2 SyiefaCollections..sy amat berbesar hati utk memberitahu anda yg SyiefaCollections kini juga menjual kain pasang!!!..terdapat byk corak2 terkini yang pastinya cantik2 utk pilihan anda...untuk batch pertama ini..pilihan cotton dari jenis viscose, japanese & swiss menanti anda!!!...jgn lepaskan peluang utk memiliki kain2 dari SyiefaCollections dgn harga yang menarik!!!dan lagi berita baik..rebet akan diberi pada customer yang membeli kain di SyiefaCollections dan menempah skali di SyC!!!
jadi...jgn tgk shj..dptkan satu utk anda!!!..=)



Untuk lebih lagi pilihan...sila ke "Kedai Kain" SyiefaCollections...^_^
Happy Shopping!!!

























Sunday, December 4, 2011

Koleksi Tempahan P1 : Nursing wear, Jubah....Dress..:)


 Assalamualaikum..:)
Have a good day to all of you..don't want to talk much today cuz i've lots of pic to share with..=)
lets enjoy the pics..;)




















till then..cya..in next n3..=)..

Thursday, November 24, 2011

Diaper Tote Bag : Pn. Sendy

Asslamualaikum..
dah hampir tamat bulan November...baru hari ni dpt update entry baru...sibuk sgt mengalahkan PM..hehehe..bukan xde bahan utk dikongsi..tapi belum berjumpa masa yg sesuai utk bersantai smbil menekan kekunci motherboard netbook ni...almaklumla...utk menaip juga memerlukan idea..jika tidak..stuck merenung monitor tanpa ada apa2 yg terisi..;)..
pada yang masih setia mengunjungi blog ini..terima kasih diucapkan...dn yg baru menjadi pengunjung...harap anda dapat berkongsi idea dgn apa yg sy paparkan..=)..anda semua adalah istimewa...
so hari ni..sy nak share satu lg tempahan Diaper Tote bag dari ex-officemate sy dlu..beliau yg pernah berkhidmat di Johor kini telah merantau ke Cyberjaya....berkenan dgn diaper bag yg pernah ditempah oleh slh seorg customer sblm ini..beliau telah memberi mandat kpd sy utk menjahitkan satu utknya...jom cuci mata!!!..=)
Full View, selain as diaper bag utk mommy..bleh juga digunakan as bag utk leisure time...=)..

corak yg fancy spt yg diinginkan oleh beliau..

as usual..dua poket dibhgn tepi beg (kiri & kanan)..senang utk letak botol susu..xperlu nk geledah dlm beg..;)

ni jugak features wajib...berzip supaya xla brg2 sume tertumpah keluar..hehehe..;P...

not forgetting...my label tag..=)

this one special sket..she has requested utk letak divider..n also a bit big in size compare to the other one i made before...




Alhamdulillah...beg ni ada peminatnya..insyaAllah..sy akan share lg order utk this type of beg dlm entry akan dtg..=)...

Saturday, October 29, 2011

Tips membeli fabrik utk tempahan baju...

As Salam pd semua readers yg mengunjungi blog sy ni..
terima kasih yang xterhingga kerana sudi melawati blog sy..=)
harini xde gmbr yg mahu sy kongsikan..cme beberapa tips sbg panduan anda semua yg sy kre perlu utk anda mengetahuinya ketika ingin membeli fabrik utk tempahan baju...tidak kira apa jua fesyen baju yg ingin anda gayakan...semua org pasti jika menjual atau membeli fabrik utk membuat sepasang baju dewasa, sbg contoh, pasti akan membeli 4 meter kain...sebenarnya ada perkara2 yang perlu diambil kre sblm anda membeli jumlah sesuatu fabrik..
Yang pertama yang perlu anda ambil kira ialah kelebaran bidang kain..mmg kebanyakkan kedai kain akan menjual kain yang berbidang 45inci atau pun 60inci..tapi sbnrnya ada jenis2 fabrik yang dijual kurang dari 45inci..oleh itu..anda harus memastikan (bertanya dgn pemotong kain) berapa kelebaran bidang kain yg ingin anda beli sebelum anda meminta jumlah kain utk dipotong...secara standardnya..kain berkelebaran 45inci cukup2 sahaja untuk sepasang baju dewasa bersaiz, S, M dan L pada jumlah 4 meter..tapi jika bidang kain tersebut kurang dari 45inci, maka akan terdapat sedikit kesukaran pada tukang jahit utk menentukan cara mengukur terbaik untuk kain tersebut dijadikan sepasang baju..silap hari bulan.. si tukang jahit akan menelefon anda untuk meminta tambahan fabrik..;P..anda pasti tidak mahu keadaan ini berlaku yang mne pasti akan menyukarkan anda jugakan..;)..maka, untuk kain yang berkelebaran kurang dari 45inci..sebaik2nya..beli lebih  1/2 meter dari kebiasaannya...
Yang kedua ialah corak fabrik...tapi biasanya, ini tidak menjadi mslh yg ketara pada situkang jahit kecuali jika si pemakai berbadan besar dan tinggi..ini kerana..bagi fabrik bercorak menegak..untuk potongan baju kurung...cara terbaik utk mengambil potongan adalah dgn mencantumkan kain pada bahagian bahu..faktor ini akan menyebabkan penggunaan fabrik yang lebih..jika tidak berhati2...si tukang jahit pasti pening kepala untuk memastikan kain yg diberi cukup untuk dijadikan sepasang baju..apatah lagi jika faktor ini digabungkan dgn faktor diatas (bidang kain kecil)...mau saje si tukang jait lipat dan simpan semula kain yg hendak digunting..hehehe..;P..berlainan pula jika corak kain yg dibeli adalah plain ataupun tidak sekata (berterabur)..ini yang paling memudahkan tugas si tukang jahit...;)..
ok..sampai sini je tips yg terfikir utk sy kongsikan kali ni..harap ianya berguna utk anda semua...till then..jumpa lg next entry...daaa..=)..